یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ |۱۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 18, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه این سنت غلط است که باید اصلاح شود نه اینکه آن را تبدیل به فرهنگ کنیم، گفت: روابط اسلامی مبتنی بر احسان، یعنی عاشقانه خدمت کردن به مردم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در جشنواره شهید رجایی، اظهار داشت: باید از دستگاه‌هایی که در جریان اربعین از موکب‌های مردمی حمایت کردند، تقدیر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در روایتی آمده، کسی که اهل احسان است برای همیشه ماندگار خواهد بود، گفت: این سوال را باید پرسید که در عرصه مسئولیت‌ها چگونه می‌شود محسن بود و ماندگار شد.

امام جمعه همدان، افزود: در نظام اسلامی، احسان در عرصه مدیریت اجتماعی و سیاسی باید حاکم و ارتباط مسئول با جامعه مبتنی بر احسان باشد، به بیان دیگر مدیری که اهل احسان است، مدیر تراز انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه به‌میزانی که خدمت مسئولی به عدالت کمک کرده، آن مسئول اهل احسان است، خاطرنشان کرد: رفتاری که در آن منت وجود نداشته باشد، رفتار محسنانه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه در مدیریت محسنانه، مدیر خودش را هم سطح دیگران می‌داند، یادآور شد: یکی از نکات مثبت رئیس جمهور، عدم توجه به برخی تشریفاتی است که متاسفانه تبدیل به یک فرهنگ اشتباه شده است.

وی با طرح این سوال که با کدام دلیل اخلاقی، وقتی یک مسئول وارد جلسه‌ای می‌شود باید یک نفر بلند شود و جای خود را به او بدهد، گقت: امیدواریم دکتر پزشکیان این روحیه را نه تنها حفظ کند بلکه آن تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه این سنت غلط است که باید اصلاح شود نه اینکه آن را تبدیل به فرهنگ کنیم، یادآور شد: روابط اسلامی مبتنی بر احسان، یعنی عاشقانه خدمت کردن به مردم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha